החוויה הלימודית של סטודנטים באוניברסיטה הפתוחה הינה שונה מאוד מאשר החוויה של סטודנטים במוסדות אקדמיים אחרים בישראל, ולכן לא מפתיע שנוצר הצורך במערך עזר מקצועי, זמין וזול אשר ייתן מענה לקשיים ולצרכים הללו.

הלימודים באוניברסיטה הפתוחה הינם גמישים, זמינים ומתאימים לכל סטודנט, הן מבחינת תנאי הקבלה והן מבחינת היכולת ללמוד מכל מקום ובכל עת אשר יבחר, ולמעשה מאפשרים להמשיך בשגרת החיים (משפחה, עבודה, תחביבים, מיקום גיאוגרפי) תוך כדי הלימודים.

אך היתרונות הללו טומנים בחובם גם חסרונות רבים אשר מקשים עד מאוד על חייהם של חלק גדול מהסטודנטים באו”פ. היעדר מסגרת לימודית קבועה וקשיחה אשר שומרת על הסטודנט ומונעת ממנו “להתפזר” ולהאט את קצב ההתקדמות בתואר, החוסר במרקם חברתי ו”הווי דשא” כמו באוניברסיטאות או מכללות אחרות – עובדה אשר יוצרת לעיתים רבות תחושה של “בדידות” בקרב הסטודנט אשר נאלץ להתמודד בעצמו עם המטלות ועם ההכנה לבחינה ללא עזרת חבריו, זאת ועוד, שהיקפי החומר הנלמדים בקורסים באו”פ הינם לרוב גדולים משמעותית ממוסדות לימוד אחרים.

אולם, הקשיים הלימודיים המרכזיים שסטודנטים באו”פ חווים הם:

1. היעדר זמן מספק לשילוב הלימודים עם עבודתם ו/או משפחתם. הזמן הנדרש בהגעה לשיעור במרכז הלימוד, ההפרדה בין עיקר לטפל וזמן אשר מתבזבז על הפסקות, רעש ושאלות מנהלתיות/מיותרות – דבר אשר מעלה את השאלה עד כמה הסטודנט הפיק תועלת מהגעה לכיתה, ביחס לזמן שהוא הקצה לכך מתוך הלו”ז העמוס של חייו.

2. מפאת אורך החיים העמוס של מרבית הסטודנטים, לעיתים מפספסים שיעורים וקיים קושי להשלים את הנלמד בכוחות עצמם.

3. ישנם לא מעט מקרים שסטודנטים אינם “מתחברים” למרצה שלהם ואינם מבינים את שיטת הלימוד שלו ונזקקים לצורת לימוד אחרת ומובנת יותר.

4. כשמגיע העת להתכונן לבחינה, לעיתים רבות חומרי העזר שהאוניברסיטה מספקת אינם מכינים באופן מספק לבחינה, כגון: בחינות ללא פתרון או פתרון חלקי שקשה ללמוד ממנו, בחינות לא עדכניות אשר אינן משקפות את רמת הבחינה ולעיתים היקף חומרי העזר לא מספק.

5. ישנם מצבים רבים בהם קיים קשר רופף מאוד בין החומר שנלמד בכיתה ע”י המרצה והמטלות שהוגשו במהלך הסמסטר – לבין החומר, היקפו ורמתו הנדרשת לבחינה.

6. ישנם סטודנטים רבים עם קשיים ולקויות למידה אשר “הולכים לאיבוד” בכיתה הרגילה- מוסחים ע”י רעש חבריהם או ע”י סטייה מנושא הלימוד, לא עוקבים אחר קצב השיעור, לא מספיקים לכתוב את הנאמר וכו’.

לאור כל אלה, ומניסיוננו האישי כסטודנטים לתואר ראשון ושני באו”פ, הרגשנו את הצרכים הללו, ולכן בשילוב עם ניסיון רב השנים שצברנו בהוראת מקצועות הכלכלה, סטטיסטיקה, חשבונאות ומתמטיקה, חשבנו איך ניתן יהיה לספק לסטודנט מערך עזר שיהיה זמין בכל עת, יענה על הקשיים שצוינו קודם לכן, יכין בצורה הכי מקצועית לבחינה, יספק חומרי עזר שמכוונים אך ורק להצלחה בבחינה, וכל זאת במחיר שיהיה בהישג ידו של כל סטודנט.

אי לכך, לאחר שצברנו ניסיון של שנים רבות בלימוד מרתונים והכנה של מאות סטודנטים לבחינה, בשנת 2013 הקמנו את ביה”ס “רגב גוטמן-עושים ביה”ס לתואר” שהוא שילוב של שמות המשפחה של המייסדים: עדי רגב ויניב גוטמן. מאז ועד היום הצטרפו לצוות רגב גוטמן אנשי מקצוע נוספים אשר דואגים לשמירת הרמה של הקורסים, יצירת קורסים נוספים ומענה על שאלות הסטודנטים.

אנו מתמחים ביצירת קורסים מקוונים (אינטרנטיים) כמערך עזר להכנה לבחינות לתלמידי האו”פ.

כל קורס שלנו כולל בממוצע 4 שיעורים באורך כולל של בין 16 ל 20 שעות נטו (בקורסים המתקדמים קצת יותר) אשר מורכבים מסרטונים קצרים של בין 15-25 דק’ שהם שילוב של לוח אלקטרוני ומצלמה, ערוכים בצורה מקצועית, נוחה ומזמינה.

בשלב הראשון רואה הסטודנט את המורה על מסך מלא, ולאחר מכן המורה מסתובב ללוח והופך להיות ריבוע קטן בתחתית המסך, בעוד שהלוח האלקטרוני מראה לסטודנט מה הוא צריך לרשום במחברתו. כאשר פותרים שאלות, השאלה מופיעה על המסך וכשיש הערות חשובות שעל הסטודנט לרשום – ההערה מופיעה על המסך. לימוד זה מדמה לימוד בכיתה אך מאפשר דינמיות לעצור כשצריך, להגביר או להנמיך את קצב הסרטון וכמובן לצפות בו מתי שנוח, מאיזה מכשיר שנוח ומכל מקום.

תכונה זו הינה בעלת משמעות רבה עוד יותר עבור סטודנטים בעליי קשיי למידה אשר אינם מוסחים מתלמידים אחרים, יכולים להתאים את קצב הלימוד ליכולותיהם, לעצור ולחזור אחורה כשצריך וללמוד בדרך הנוחה והמיטבית עבורם.

כמו כן, הקורסים מספקים חוברות תרגול מקוריות הכוללות שאלות בסגנון וברמת הבחינה, לפי נושאים ופתרונות מלאים ורחבים שמתעדכנים כל העת.

עלות הקורסים הינה במחיר שהוא נמוך משמעותית ביחס לתמורה ונעה בין 340 ל-390 ₪ (עלות שהיא בקושי שני שיעורים פרטיים בשוק) ובחלק מהקורסים ישנם גם מיני-מרתונים, שהם למעשה בחינות לדוגמה, אשר נותנים חיזוק נוסף בהכנה הסופית לבחינה.

כמו כן, מפאת הגמישות במועדי הבחינה באו”פ אשר מאפשרים לדחות ולשנות את מועדי הבחינה, אנו לא מגבילים בזמן את השימוש בקורס, והקורס עומד לרשותו של הסטודנט עד אשר הוא יעבור את הבחינה. בנוסף, לרשות הסטודנט מערך עזר למענה על שאלות בקבוצות הפייסבוק המיועדות לכך או דרך המייל שלנו.

ביה”ס שלנו חרט על דגלו להתאים את הקורסים במיוחד לתלמידי האו”פ ולא לספק קורסים “גנריים” אשר מתאימים לכלל מוסדות הלימוד, וזאת מתוך הבנה שצורת הלימוד, היקפי החומר ואופי הלימוד באו”פ הינם שונים ממוסדות לימוד אחרים ועל כן יש להתאימם לתלמידי “הפתוחה” בלבד.

לשמחתנו, מרבית הסטודנטים באו”פ כיום עושים שימוש בקורסים שלנו, ולעתים אף בוחרים ללמוד מהקורסים שלנו במקום הגעה לשיעורים הפרונטליים בכיתה. אנו עומלים בכל העת לעדכן את החומרים שלנו בהתאם לשינויים אשר מתרחשים במבנה הקורסים או בחומרי הלימוד ושומרים על קשר רציף עם הסטודנטים לכל שאלה/בעיה/הערה/הארה וביקורת.

בבואנו להתחיל את שנת הלימודים, חשוב לעשות זאת נכון וחכם, ואחד הדגשים

טל’ לבירורים במשרד: 054-2330459

קישור לדף הקורסים: : https://final.regevgutman.co.il/openu-course

קצת על עצמנו

עדי רגב – בעל תואר ראשון בכלכלה ותואר שני במנהל עסקים – שניהם באו”פ. בעל ניסיון של שנים רבות בהכנה לבחינות ולימוד מקצועות הכלכלה, מתמטיקה וסטטיסטיקה. נשוי להגר ואב לשלושה בנים.

יניב גוטמן (רו”ח) – בעל תואר ראשון בחשבונאות באו”פ ותואר שני במימון במכללה למנהל, בעל ניסיון של שנים רבות בלימוד והכנה לקורסים במקצועות החשבונאות והמימון. נשוי ליעל ואב לשתי בנות.

מצפים לראותכם עימנו כחלק ממשפחת “רגב גוטמן” ולהצטרף לאלפי הסטודנטים שכבר נעזרו בנו ועשו בית ספר לתואר 🙂

יניב, עדי וכל צוות “רגב גוטמן”

אנחנו כבר מתגעגעים...

לחצו להתנתקות מהמערכת